2012-08-20

Мандрівки Карпатами (ч. І - Мармароси)

Термін: 2012.08.05-16
Маршрут: c. Ділове - Мармароси - Чорногора - с. Кваси - Свидовець - с. Усть-Чорна - бус - с. Німецька Мокра (Комсомольск) - с. Усть-Чорна - авто - залізниця - Воловець - г. Великий Верх - г. Стій - ст. Вовчий
Учасники: Юрій, Олексій, Роман
Цього літа Олексій запропонував пройти одразу майже всі популярні гірські масиви Карпат - Мармароси, Чорногору, Свидовець, Полонину Красну та Боржаву. Не зважаючи на те, що в цих місцях я вже неодноразово побував, і що для одного походу це буде занадто, все ж віддав перевагу гарній та перевіреній компанії...

Частина І
-= Мармароси =-

Розпочали наш похід отриманням в с. Ділове дозволу для проходження прикордонної зони вздовж кордону з Румунією, що тягнеться Мармароським масивом. Заздалегідь ми направляли факсом запит з нашими даними командиру Мукачівського прикордонного загону. З першого разу мабуть факс не пройшов, тоді вже направляли другий раз і перепитували чи прийняли... А вже в Діловому з першого разу не вдалося втрапити в приміщення прикордонної застави. Не в ті ворота ми ломилися ...
Після невеличкого інструктажу прикордонника отримали пропуск, закупили хліба і попрямували вздовж потоку Білий... Зупинились біля бесідки де впадає Велика Россош в Білий.

Безкоштовний гідромасажер ...
Після перекусу почали набір висоти на полонину Гальчинка...
Далі проминули колишній прикордонний пікет ...
Побували трохи на території Євросоюзу та сфоткались на згадку біля румунського прикордонного стовба...
І вже далі зупинились на полонині Струмки для ночівлі ... Дофіга було крилатих комах ...
А зранку вирішили з полонини зразу піднятись на хребет і вже ним йти на головну вершину Мармароського масиву. Пройшли мимо стоянки ще одних туристів, з якими перекинулись парою слів щодо маршруту. А далі прийшлося трохи пробиратися заростями жеребу. І все ж таки вибралися на хребет біля прикордонного стовба № 361. Коли озирались назад то побачили, що група, мимо стоянки якої ми пройшли, почала свій маршрут за нами ...
І вже мальовничим хребтом ми піднялись на г. Піп-Іван...
З вершини здовж кордону дійшли до руїн старого пікету, що під г. Бендряська. Тут є вода і ми зробили привал...
Часу до заходу сонця було ще вдосталь, тому продовжили свій шлях. Вирішили зупинитись біля найближчої води... І пройшли досить далеко в її пошуку... Важкувато далась ця частина маршруту - в мене та в Романа понатирались ноги ...
Знайшли ми воду аж за г. Міка Маре, на траверсі...
Наступного дня вже біля г. Стіг, де ми вже звертали від державного кордону на кордон між Закарпатською та Івано-Франківською областями, нам зустрівся прикордонник, який перевірив наш пропуск та документи ... Без зауважень ...
Продовжили маршрут... Зупинились на обід за г. Радуль, де на карті позначена вода... Сильного "напору" в джерелі не було, тому прийшлося використовувати фільтрову систему, яку Олексій придбав із-за кордону...
І ось попереду дуже добре видно Чорногору... Продовжуємо йти вперед...